Nowa matura (od 2005 r.)
Drodzy kandydaci!
W celu sprawniejszego przeprowadzenia Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK), poniżej przedstawiamy instrukcję, którą mogą się Państwo posłużyć przy wprowadzaniu własnych danych podczas rejestracji.
W tej prezentacji użyto fikcyjnych danych w celu zoobrazowania prawidłowej rejestracji w systemie.
Założenie konta i rozpoczęcie Internetowej Rejestracji Kandydatów
Proszę kliknąć w baner Internetowa Rejestracja Kandydatów, który znajduje się z lewej strony pod "Menu", a następnie wzorując się na poniższej prezentacji przystąpić do rejestracji.
Przed założeniem konta można dokonać przeglądu katalogu studiów i listy kierunków.
- Klikając na przycisk Rejestracja lub załóż nowe konto kandydat przechodzi do okna, w którym kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie własnych danych osobowych.
- Kandydat zakłada indywidualne konto, wprowadzając dane zgodnie z opisem widocznym w formularzu rejestracyjnym.

- Osoby nie posiadające numeru PESEL (kandydaci nie posiadający obywatelstwa polskiego) otrzymują w IRK 11-cyfrowy numer zastępczy (tzw. sztuczny PESEL).
- W dalszym ciągu uzupełniamy indywidualne konto osobowe wpisując hasło, adres e-mail i numery telefonów.
- Po wpisaniu wszystkich danych, proszę kliknąć przycisk UTWÓRZ KONTO.
- Proszę kliknąć przycisk WEJŚCIE DO SYSTEMU, a następnie wpisać PESEL i Hasło
- Logowanie.
uzupełnij dane osobowe
Dane podstawowe i Dane kontaktowe zostaną przeniesione z etapu tworzenia konta.
Po wypełnieniu każdej zakładki proszę klikąć przycisk Zapisz. Dane osobowe możemy modyfikować do zakończenia rejestracji na dany kierunek studiów.
Po kliknięciu na pierwszy krok (Rejestracja krok, po kroku, punkt 1) proszę przystąpić do uzupełniania swoich danych osobowych zgodnie z opisem widocznym na formularzu rejestracyjnym.
Poprawne uzupełnienie danych w okienku Rejestracja krok, po kroku jest sygnalizowane zielonym kolorem.
Adres zameldowania
W wierszu Rodzaj adresu należy wybrać właściwy: miasto, mała miejscowość lub wieś, adres zagraniczny.
Proszę wpisać adres zameldowania zgodny z danymi zamieszczonymi w dowodzie osobistym.
Adres do korespondencji należy wpisywać tylko wtedy, gdy różni się od adresu zameldowania.
miasto
Po wypełnieniu formularza kliknij Zapisz.
Adres zameldowania
mała miejscowość lub wieś
Jeżeli nazwa poczty (proponowana ze słownika kodów pocztowych) jest inna, to nazwę poczty należy poprawić.
Mieszkańcy małych miejscowości lub wsi, gdzie nie ma podziału na ulice, wpisują nazwę miejscowości dwukrotnie - w polu Ulica i w polu Miejscowość.
Po wypełnieniu formularza kliknij Zapisz
Wykształcenie
Proszę wybrać nazwę ukończonej szkoły średniej:
- kandydaci na studia I stopnia i jednolite magisterskie wybierają z listy nazwę ukończonej szkoły średniej
- kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia wpisują nazwę ukończonej szkoły średniej oraz nazwę ukończonej uczelni wyższej.
- Nazwę ukończonej szkoły średniej wybieramy klikając w przycisk Wybierz szkołę z listy, w przypadku braku nazwy, nazwę szkoły wprowadzamy ręcznie klikając w przycisk Wpisz szkołę spoza listy.
- Wypełnienie pola Nazwa ukończonej szkoły średniej jest obowiązkowe.
- W polach Nazwa ukończonej szkoły średniej oraz Data wystawienia należy wpisać numer świadectwa dojrzałości i datę jego otrzymania w formacie rrrr-mm-dd. Tegoroczni maturzyści datę wystawienia świadectwa dojrzałości oraz numer dokumentu uzupełniają w momencie jego otrzymania.
- Jeżeli oprócz świadectwa maturalnego kandydat dysponuje zaświadczeniem (z egzaminu maturalnego zdawanego w kolejnej sesji lub następnym roku):
- w polu numer dokumentu należy wpisać numer świadectwa dojrzałości, a po przecinkach podać numery zaświadczeń oddzielając je przecinkami
- w polu data wystawienia należy wpisać datę wydania świadectwa dojrzałości, przyznającego po raz pierwszy zdaną maturę/świadectwo dojrzałości.
- osoby, które poprawiały maturę i nie dysponują jeszcze zaświadczeniem, podają tylko numer i datę świadectwa dojrzałości, zaś po otrzymaniu zaświadczenia winny dopisać jego numer w polu numer dokumentu (po przecinku).
UWAGA!
Numer dokumentu i datę wystawienia wpisujemy w momencie otrzymania świadectwa dojrzałości.
W przypadku nowej matury kandydat wybiera z listy właściwą Okręgową Komisję Egzaminacyjną.
Po wypełnieniu formularza kliknij Zapisz.
- Kandydat wpisuje dodatkowe informacje osobowe.
Po wypełnieniu formularza kliknij Zapisz i pojawi się informacja o pomyślnym zaktualizowaniu konta.
wprowadź egzaminy maturalne i wyniki matury
“Nowi maturzyści” wprowadzają wyniki z części pisemnej egzaminów maturalnych (poziom podstawowy lub rozszerzony).
Tegoroczni maturzyści nie dysponujący jeszcze świadectwem winni jedynie zaznaczyć wszystkie przedmioty i poziomy, które były zdawane na maturze. Wyniki nowych matur zostaną pobrane przez Uczelnię z Krajowego Rejestru Matur (KReM).
Po otrzymaniu wyników z egzaminu dojrzałości proszę niezwłocznie sprawdzić, czy wyniki zostały pobrane z KReMu do sytemu IRK, w przypadku ich braku, proszę je samodzielnie wprowadzić.
wybierz kierunki studiów
Po wypełnieniu formularza kliknij Zapisz.
W przypadku, gdy kandydat wyraża chęć zapisania się na kolejny kierunek, przy spełnieniu wymogów rekrutacyjnych, postępuje identycznie, jak w opisanym wyżej przypadku.
Kandydat dokonuje wyboru przedmiotu, który będzie brany pod uwagę w procesie rekrutacji na dany kierunek.
Kandydat może w każdej chwili sprawdzić wybrane przez siebie egzaminy na studia klikając w przycisk pokaż moje egzaminy.
Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na indywidualne, wygenerowane w trakcie rejestracji konto.
Po wypełnieniu formularza kliknij Zapisz.
Wyniki rekrutacji dostępne są w zakładce wyniki rekrutacji, pod Moje kierunki studiów.
Po kliknięciu na wyniki rekrutacji pojawi się okno z informacją o zakwalifikowaniu/niezakwalifikowaniu się na studia.
W przypadku zakwalifikowania się, proszę przystąpić do uzupełnienia kroku szóstego.
Ważne:
Proszę wykadrować przesłane zdjęcie, a następnie kliknąć na przycisk Zatwierdź.
Stan: czekające na akceptację przez UwB oznacza, że zdjęcie czeka na weryfikację. Po zatwierdzeniu przez pracownika UwB status zdjęcia zmieni się na Stan: zaakceptowane
Po kliknięciu na wydruk podania oraz wydruk podania o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej otrzymujemy dokumenty, które po zakwalifikowaniu się na studia, należy dołączyć do kompletu dokumentów i złożyć w Dziekanacie/Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
|