To szansa na podniesienie swoich kwalifikacji zawodowych i zdobycie specjalistycznej wiedzy z wybranej dziedziny. Takie są studia podyplomowe na Uniwersytecie w Białymstoku. Z tej oferty mogą skorzystać osoby, które posiadają już wykształcenie wyższe: licencjackie, inżynierskie, magisterskie, ale chcą rozwijać się dalej!
-
Studia są odpowiedzią na zapotrzebowanie na kompleksową wiedzę i profesjonalne umiejętności z zakresu bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, którego wzrost wiąże się z obowiązywaniem unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, tzw. RODO.
Zdobyta w czasie studiów wiedza i umiejętności pozwolą absolwentom profesjonalnie wykonywać i organizować własną pracę, ale też przygotować się do wykonywania zadań na stanowisku inspektora ochrony danych i zastępcy inspektora ochrony danych w danym podmiocie (sektora publicznego i prywatnego), skutecznie zbudować efektywną współpracę inspektora ochrony danych i jego zastępcy (jeśli zostanie ustanowiony) z administratorem danych lub podmiotem przetwarzającym, profesjonalnie szkolić personel, po to, by spełniać wymogi określone przepisami prawa, usprawniać działanie organizacji i zapewniać ochronę danych osobowych zarówno personelu wewnętrznego, jak i osób obsługiwanych przez dany podmiot.
Studia podyplomowe bezpieczeństwo informacji i ochrona danych osobowych są prowadzone na podstawie porozumienia o współpracy zawartego z Generalnym Inspektorem Danych Osobowych GIODO, aktualnym Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niepodważalnym atutem studiów jest to, że zajęcia prowadzone są przez uznanych w Polsce teoretyków, doświadczonych pracowników Urzędu Ochrony Danych Osobowych, wybitnych praktyków cenionych w kraju i za granicą.
-
Celem studiów jest pogłębianie oraz usystematyzowanie wiedzy z zakresu obsługi celnej, spedycyjnej, transportowej oraz logistycznej, związanej z obsługą międzynarodowej wymiany towarowej. Ich problematyka uwzględnia instytucjonalne zmiany w procesach europejskiej integracji gospodarczej i intensyfikacji wymiany towarowej oraz przewozów, zwłaszcza Polski jako członka Unii Europejskiej, z krajami trzecimi, w tym z Europy Wschodniej (Rosji, Białorusi i Ukrainy), jako jednolitego obszaru Unii Celnej w ramach Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. Program studiów na bieżąco jest aktualizowany w związku z wejściem w życie Unijnego Kodeksu Celnego oraz zmian w Krajowej Administracji Skarbowej. Uwzględniane są też sugestie uczestników i przedsiębiorców.
Studia podyplomowe adresowane są do:
- przedsiębiorców i menedżerów, specjalistów działów handlowych firm realizujących: transakcje handlowe w ramach wspólnego rynku Unii Europejskiej oraz z krajami trzecimi, obsługę transportową i spedycyjną międzynarodowego obrotu towarowego;
- pracowników świadczących usługi przedstawicielstwa w zakresie obsługi celnej i podatków pośrednich przed organami podatkowymi (firmy spedycyjne, transportowe, logistyczne, agencje celne, doradcy handlowi);
- administracji skarbowej i innych służb państwowych (organy podatkowe, Straż Graniczna, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Policja, Inspekcja Transportu Drogowego, Służba Celno-Skarbowa i in.), państwowych służb sanitarnych (weterynarii, fitosanitarnej, sanitarno-epidemiologicznej, kontroli jakości handlowej produktów rolno-spożywczych).
Duża liczba godzin zajęć warsztatowych pozwala również na uzyskanie przez absolwenta umiejętności praktycznego naliczania należności celnych i wypełniania dokumentu SAD i innych dokumentów celnych oraz przewozowych (różnymi rodzajami transportu). Ponadto obliczania należności podatkowych takich jak: VAT, akcyza oraz wypełniania dokumentów podatkowych składanych do organów skarbowych.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Mogą także złożyć wniosek do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie o wpis na listę agentów celnych, co umożliwi samodzielne realizowanie kompetencji agenta celnego.
Wykładowcy to m.in. specjaliści administracji celnej, podatkowej, szeroko rozumianej granicznej kontroli sanitarnej, praktycy w zakresie spedycji, logistyki oraz transportu - zwłaszcza międzynarodowego. Zajęcia realizowane są na podstawie autorskich planów wykładowców, w tym w większości wykładowców-praktyków, z zastosowaniem najnowszych metod dydaktycznych i wiedzą opartą na doświadczeniu zawodowym.
-
Celem studiów jest przygotowanie ich uczestników do organizacji i prowadzenia rachunkowości w przedsiębiorstwach, wykorzystania rachunkowości do podejmowania decyzji i sterowania procesami ekonomicznymi oraz usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wiedza i umiejętności nabyte na studiach podyplomowych są niezbędnym elementem pracy na stanowiskach finansowo-księgowych w biurach rachunkowych, działach finansowo-księgowych przedsiębiorstw oraz innych jednostkach prowadzących księgi rachunkowe. Pozwalają również na skuteczne i efektywne wykonywanie zawodu księgowego, a także wykonywania innych zawodów i funkcji, w których znajomość wiedzy z zakresu rachunkowości jest szczególnie przydatna.
W ramach studiów podyplomowych uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności m.in. w zakresie:
- podstawowych zasad rachunkowości finansowej oraz sprawozdawczości finansowej, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, instrumentów finansowych oraz podstawowych narzędzi informatycznych wspomagających prowadzenie księgowości w przedsiębiorstwie.
- posługiwania się specjalistycznym językiem z zakresu finansów i rachunkowości;
- norm prawnych regulujących procesy finansowe w przedsiębiorstwie, w szczególności w zakresie prawa cywilnego, gospodarczego i administracyjnego, jak również systemu podatkowego oraz systemu obowiązkowych ubezpieczeń społecznych;
- specyfiki prowadzenia zawodu przede wszystkim w wymiarze praktycznym oraz z rzeczywistymi problemami spotykanymi w codziennej pracy na stanowisku finansowo-księgowym.
Zajęcia są prowadzone przez kadrę dydaktyczną posiadającą bogate doświadczenie zawodowe w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, zarówno w pracy na stanowiskach finansowo-księgowych, jak i działalności trenerskiej i szkoleniowej.
Studia skierowane są przede wszystkim do:
- absolwentów szkół wyższych, w szczególności kierunków finansowych i ekonomicznych,
- przedsiębiorców samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą,
- osób posiadających praktykę w zakresie rachunkowości, finansów czy podatków pragnących poszerzyć swoje kompetencje zawodowe z zakresu organizacji i prowadzenia rachunkowości.
-
Studia są wyjątkową ofertą skierowaną do osób obecnie zajmujących stanowiska kierownicze lub do takich stanowisk aspirujących. Program studiów został ułożony w taki sposób, aby każdy mógł rozwijać swój potencjał związany z kompetencjami menedżerskimi. Skuteczny menedżer to przede wszystkim szeroka wiedza i specyficzne umiejętności. Oba te obszary są jednakowo ważne i tak są traktowane w czasie zajęć, prowadzonych przez doświadczonych i zaangażowanych reprezentantów zarówno sfery nauki, jak również praktyków. Zakres studiów obejmuje takie obszary jak: ludzie (zarządzanie kadrami, przywództwo), zasoby (zarządzanie finansami), funkcje (marketing, logistyka, PR, rachunkowość zarządcza), procesy (biznesplan, finansowanie projektów UE, negocjacje w biznesie) i otoczenie (prawo pracy, system podatkowy, rynek kapitałowy, rynek nieruchomości, zamówienia publiczne).
Studia podyplomowe menedżerskie opierają się na aktualnej i praktycznej wiedzy oraz skutecznych narzędziach do wykorzystania w pracy menedżera, ale jest to też doskonała okazja, aby skonfrontować się z innymi menedżerami, ich perspektywą i doświadczeniem. Jest to ogromna szansa do nawiązania relacji, które oparte są na wartościach mających istotne znaczenie we współczesnym biznesie, tj. otwartości, współpracy, kreatywności i rozwoju.
-
Celem studiów podyplomowych prawo pracy i ubezpieczeń społecznych jest wyposażenie ich uczestnika w ustrukturyzowaną oraz aktualną wiedzę, a także praktyczne umiejętności i kompetencje z zakresu stosowania prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w Polsce, w tym w szczególności z zasadami zatrudniania i zwalniania pracowników w warunkach różnych typów umów, wynagradzania, czasu pracy, urlopów, obowiązków pracodawcy i pracownika, zasadami ustalania wysokości składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, obowiązkami płatników składek i zasadami ich kontroli, ogólnymi zasadami rozstrzygania sporów z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Merytoryczna zawartość studiów obejmuje cztery moduły, w których uwzględnione zostały takie aspekty jak: prawo pracy, ze szczególnym uwzględnieniem indywidulanego prawa pracy, prawo ubezpieczeń społecznych, zwłaszcza w kontekście relacji pracodawca – pracownik – ZUS, wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi oraz moduł zajęć praktycznych, w którym położono nacisk na umiejętności interpretacji zapisów prawa pracy, zwłaszcza w kontekście rozliczania wynagrodzeń i jego pochodnych, w tym składek na ubezpieczenia społeczne.
Studia skierowane są przede wszystkim do osób zainteresowanych problematyką prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, w szczególności tych, które zajmują się nią w praktyce: pracodawców, kierowników i pracowników działów kadr, menedżerów oraz osób, które rozważają możliwość zmiany kwalifikacji i zatrudnienia.
-
Studia przygotowują uczestników do wykonywania zawodu audytora wewnętrznego w jednostkach sektora publicznego oraz uzupełniają wiedzę osób, które już wykonują ten zawód lub kierują jednostką w obszarze finansów i kontroli.
Uczestnicy w trakcie zajęć – prowadzonych w głównej mierze przez doświadczonych audytorów wewnętrznych – nabywają niezbędną wiedzę i doskonalą umiejętności audytorskie, finansowe i kontrolne m.in. w zakresie niezależności operacyjnej i organizacyjnej, biegłości i należytej staranności zawodowej, organizacji i prowadzenia audytu wewnętrznego, rachunkowości oraz sprawozdawczości i kontroli w jednostkach sektora finansów publicznych. Uczestnicy są zapoznawani z metodami i narzędziami stosowanymi w pracy na stanowisku audytorskim, finansowym i kontrolnym, z jednej strony spełniającymi wymagania płynące z aktualnych regulacji prawnych i z drugiej – czerpiącymi z wiodących praktyk sektora publicznego i biznesu.
Zakres tematyczny studiów podyplomowych jest zgodny z wymaganiami określonymi przez ministra właściwego ds. finansów, o których mowa w art. 286 ust. 1 pkt 5 lit. d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Patronat merytoryczny nad studiami podyplomowymi rachunkowość i audyt wewnętrzny w jednostkach sektora publicznego prowadzonymi na Wydziale Ekonomii i Finansów Uniwersytetu w Białymstoku sprawuje Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska.
W ramach studiów uczestnicy zdobywają wiedzę m.in. w zakresie:
- wymagań dotyczących audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej w sektorze publicznym oraz praktycznych umiejętności realizacji zadań audytowych;
- metodyki audytu, w tym m.in. w oparciu o metody zwinne, Objective and Key Result, design thinking, narzędzia krytycznego myślenia oraz narzędzia analityczne, w tym ACL;
- zasad i metod prowadzenia rachunkowości w jednostkach sektora publicznego;
- wyzwań związanych z audytem, finansami i kontrolą w sektorze publicznym w kontekście zarządzania ryzykiem, przeciwdziałania nadużyciom i cyberbezpieczeństwa;
- prawa finansów publicznych i administracji publicznej.
Zajęcia na studiach podyplomowych są prowadzone przez kadrę dydaktyczną posiadającą bogate doświadczenie zawodowe w zakresie audytu wewnętrznego, zarówno w pracy na stanowiskach audytorskich w administracji publicznej szczebla centralnego, jak i trenerskiej i szkoleniowej. Zajęcia są prowadzone głównie w formie warsztatowej, łącząc niezbędną wiedzę i umiejętności audytorskie z analizą praktycznych zagadnień związanych z codzienną pracą audytora wewnętrznego.
Studia są skierowane przede wszystkim do:
- osób zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji audytora wewnętrznego w sektorze publicznym,
- głównych księgowych i kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych,
- pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie nowoczesnego systemu audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej w jednostkach sektora publicznego.
-
Studia są realizowane w trzech specjalnościach, a mianowicie: wyceny nieruchomości, zarządzania nieruchomościami oraz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Celem kształcenia jest przygotowanie teoretyczne absolwentów studiów do wykonywania zawodów związanych z rynkiem nieruchomości (w zależności od wybranej specjalności: rzeczoznawcy majątkowego, zarządcy nieruchomości, pośrednika w obrocie nieruchomościami). W przypadku specjalności wycena nieruchomości absolwenci zostają przygotowani do odbycia praktyk zawodowych, a w dalszej kolejności zdania egzaminu państwowego i zdobycia licencji zawodowej rzeczoznawcy majątkowego.
Merytoryczna zawartość studiów obejmuje cztery moduły, w których uwzględnione zostały takie aspekty jak: podstawy wiedzy z zakresu prawa, podstawy wiedzy ekonomicznej, podstawy wiedzy technicznej, umiejętności interdyscyplinarne, seminarium oraz w zależności od specjalności: rzeczoznawstwo majątkowe (w przypadku wyceny nieruchomości), zarządca nieruchomości, zarządzenie nieruchomościami (w przypadku zarządzania nieruchomościami), pośrednik w obrocie nieruchomościami, obrót nieruchomościami (w przypadku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami).
Program studiów w specjalności wycena nieruchomości jest zgodny z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości, Dz.U. z 2014 r., poz. 826.
Studia skierowane są przede wszystkim do osób zainteresowanych problematyką gospodarowania nieruchomościami w różnych aspektach – wyceny nieruchomości, zarządzania nieruchomościami lub pośrednictwem w obrocie nieruchomościami. Ukończenie studiów w specjalności wycena nieruchomości może stanowić podstawę, po spełnieniu dodatkowych wymagań (odbyciu praktyki i zdaniu egzaminu państwowego), do uzyskania uprawnień w zakresie szacowania wartości nieruchomości.
-
Absolwent studiów posiada praktyczne umiejętności z zakresu: metodyki przygotowania i zarządzania projektu i jego budżetowania; realizacji studium wykonalności projektu i biznes planu; przygotowania wniosków, gwarantujących przesyłanie środków finansowych z Unii Europejskiej w ramach różnych programów operacyjnych, ich wdrażania i zamykania; rozliczania projektu oraz budowania i zarządzania zespołem projektowym; zarządzania ryzykiem, jakością i komunikacją w projekcie; prowadzenia sprawozdawczości i monitoringu; stosowania procedur zamówień publicznych i przetargów; promocji i ewaluacji projektu, znajomości informatycznych narzędzi w zarządzaniu projektem oraz podstaw funkcjonowania Unii Europejskiej, funduszy strukturalnych i źródeł finansowania projektów europejskich.
Absolwent studiów jest przygotowany do pełnienia funkcji eksperta w dziedzinie zarządzania projektami Unii Europejskiej w różnego typu instytucjach, firmach, fundacjach i in. Studia dają możliwość nawiązania kontaktów z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w realizację projektów finansowanych z funduszy strukturalnych.
Studia przeznaczone są dla absolwentów szkół wyższych różnych specjalności, którzy są zobowiązani lub pragną z tytułu potrzeb lub planów zawodowych otrzymać wiedzę dotyczącą pozyskiwania środków finansowych z Unii Europejskiej i zarządzania nimi.
W szczególności program kierowany jest do:
- absolwentów szkół wyższych,
- przedsiębiorców,
- pracowników administracji samorządowej, organizacji pozarządowych, firm,
- nauczycieli,
- innych osób zamierzających uzyskać kwalifikacje niezbędne do pozyskiwania środków finansowych z UE.
-
Podczas studiów zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne w dwóch aspektach skutecznego zarządzania w Twojej gminie, Twoim powiecie, Twoim województwie, z jednej strony pracy menedżera i zarządzania personelem, a z drugiej kreowania oraz aktywizacji rozwoju społeczno-gospodarczego na poziomie lokalnym i regionalnym. Nowo nabyte kwalifikacje zawodowe, kształtujące m.in. zdolności przywódcze, pozwolą Ci skutecznie zarządzać własnym rozwojem zawodowym oraz rozwojem kierowanego zespołu pracowniczego, jak również skutecznie pozyskiwać i wykorzystywać dostępne fundusze, zarządzać budżetem, a także realizować samorządowe projekty inwestycyjne.
Na zajęciach spotkasz praktyków z zakresu zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego oraz ekspertów realizujących projekty rozwojowe, współpracujących z jednostkami samorządu terytorialnego.
Po ukończeniu studiów możesz realizować karierę zawodową w administracji samorządowej różnych szczebli. Wiedza i umiejętności nabyte podczas studiów są przydatne w pracy menedżerów jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, komunalnych spółek prawa handlowego oraz instytucji kultury, a także podmiotów ekonomii społecznej, w tym organizacji non-profit współpracujących z samorządami terytorialnymi.
-
Podczas studiów uczęszczać będziesz na zajęcia dotyczące takich zagadnień jak:
- najnowsze osiągnięcia oraz kierunki rozwoju nauk humanistycznych i społecznych,
- terminologia i metodologia oraz kierunki rozwoju bibliologii, bibliotekarstwa, informatologii, czytelnictwa i form jego upowszechniania, animacji,
- normy i techniki stosowane w działalności informacyjnej i bibliotekarskiej,
- prawo w bibliotece (ochrona własności intelektualnej i danych osobowych, podstawy prawa autorskiego oraz prawne aspekty zarządzania instytucjami informacji i książki)
- typologia i zadania poszczególnych bibliotek,
- rola bibliotekarza we współczesnej bibliotece jako instytucji kultury,
- współczesny rynek wydawniczo-księgarski,
- specyfika typów dokumentów oraz ich opracowanie,
- techniki gromadzenia i selekcji księgozbiorów bibliotecznych.
Po ukończeniu studiów będziesz posiadać pogłębione wykształcenie ogólnohumanistyczne w zakresie literaturoznawstwa, kultury współczesnej, społeczeństwa cyfrowego i jego wyzwań, a także przygotowanie specjalistyczne z obszaru bibliotekoznawstwa, a zwłaszcza metod i form pracy z różnymi kategoriami czytelników i użytkowników informacji, zasad działalności bibliotecznej i informacyjnej, usług bibliotecznych i informacyjnych, wreszcie programów komputerowych ważnych dla realizacji zadań zawodowych. Rozwiniesz ponadto swoje kompetencje analityczne (wyszukiwanie, krytyczna analiza i twórcze użytkowanie informacji zawartych w źródłach drukowanych i elektronicznych) oraz komunikacyjne, zwłaszcza w odniesieniu do animacji czytelnictwa wśród różnych grup odbiorców.
Absolwenci studiów są przygotowani do pracy na różnego typu stanowiskach związanych z animacją czytelnictwa, przetwarzaniem, opracowaniem, organizowaniem i udostępnianiem dokumentów i informacji. Absolwenci świetnie odnajdą się w sferze komunikacji publicznej, kultury, biznesu oraz edukacji, przede wszystkim w:
- bibliotekach publicznych i naukowych,
- archiwach,
- księgarniach,
- wydawnictwach,
- domach kultury,
- innych instytucjach kulturalno-oświatowych i edukacyjnych
-
Podczas studiów uczęszczać będziesz na zajęcia ujęte w następujące bloki problemowe:
- lingwistyczne podstawy logopedii,
- medyczne podstawy logopedii,
- psychologiczne i pedagogiczne podstawy logopedii,
- logopedii ogólnej,
- logopedii specjalistycznych,
oraz uczestniczyć w zajęciach praktycznych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach, szkołach i in.
Uczestnicy przygotowywani są do prowadzenia działań profilaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w zakresie zaburzeń mowy na poziomie poradnictwa ogólnego oraz wyposażani są w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu logopedii specjalistycznych. Po ukończeniu studiów, których program obejmuje zajęcia wykładowe, ćwiczeniowe, konwersatoryjne i seminaryjne oraz praktyczne, będą posiadać pogłębione wykształcenie w zakresie m.in. językoznawstwa, anatomii i fizjologii układu nerwowego człowieka, psychologii rozwojowej, audiologii i foniatrii, emisji głosu, profilaktyki i terapii różnych zaburzeń słuchu i mowy oraz komunikacji alternatywnej, a także podstawową wiedzę z zakresu specyfiki pracy w różnych placówkach (formy i metody pracy, od dokumentacji przez profilaktykę po udzielanie pomocy), neurologii dziecięcej i pedagogiki specjalnej z elementami psychoterapii.
Uczestnicy studiów zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu postępowania z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Są też przygotowani do współpracy z rodzicami, nauczycielami oraz innymi specjalistami. Podczas studiów mogą uzyskać nie tylko kwalifikacje zawodowe, ale także – jeśli ukończyli studia II stopnia – ubiegać się o certyfikat logopedy wydawany przez Polski Związek Logopedyczny.
Czym możesz się zajmować po studiach podyplomowych logopedycznych?
Absolwenci studiów są specjalistami w zakresie logopedii ogólnej i mogą podjąć pracę w:
- placówkach oświatowych (wymagane jest dodatkowo przygotowanie pedagogiczne),
- placówkach medycznych,
- ośrodkach pomocy społecznej i in.
-
Studia Podyplomowe Egzekucja Administracyjna
(realizowane wyłącznie na zamówienie podmiotów zewnętrznych)Studia skierowane są do pracowników resortu finansów, a w szczególności pracowników i kierowników komórek egzekucji. Celem kształcenia jest pogłębienie i uporządkowanie wiedzy pracowników administracji skarbowej w zakresie kompleksowo ujętej problematyki egzekucji administracyjnej oraz wybranych zagadnień prawych z nią związanych, dotyczących zwłaszcza prawa cywilnego.
-
Studia mają na celu kształcenie absolwentów wszystkich kierunków studiów licencjackich i magisterskich z zakresu podstawowych zasad funkcjonowania administracji publicznej, zarówno państwowej, jak i samorządowej. Ich absolwenci są przygotowani do pracy urzędniczej w różnych rodzajach administracji publicznej (rządowej i samorządowej) oraz do stosowania prawa w instytucjach niepublicznych. Są przygotowani także do pełnienia kierowniczych funkcji w służbie cywilnej oraz do samodzielnego wykonywania pracy w administracji.
Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu struktury i funkcjonowania administracji publicznej, funkcjonowania organów administracji, procedur, egzekucji oraz praktyki wydawania decyzji administracyjnych.
-
Studia są skierowane zarówno do absolwentów prawa, administracji, ekonomii oraz pokrewnych kierunków studiów, jak również pracowników izb i urzędów skarbowych, spółek doradztwa skarbowego, Ministerstwa Finansów, samorządowych służb finansowych, w tym skarbników gminnych, oraz osób zainteresowanych wykonywaniem zawodu doradcy podatkowego.
Podstawowym celem studiów jest wyposażenie absolwenta w wiedzę niezbędną do wykładni i stosowania prawa podatkowego, a tym samym przygotowanie go do samodzielnego wykonywania zawodu doradcy podatkowego. W toku studiów uczestnikom przekazywana jest teoretyczna i praktyczna wiedza niezbędna do zdania z wynikiem pozytywnym egzaminu państwowego na doradcę podatkowego oraz późniejszego wykonywania zawodu. Jest to przede wszystkim wiedza i umiejętności z zakresu prawa podatkowego (w aspekcie materialnym i proceduralnym) uzupełniana o podstawy wiedzy o prawie, elementy prawa finansowego, administracyjnego, gospodarczego i cywilnego.
Szczególny nacisk położony jest na zagadnienia praktyczne, m in. prowadzenie ksiąg podatkowych, sporządzanie pism w sprawach podatkowych czy udział w postępowaniach przed sądem administracyjnym.
-
Studia mają na celu kształcenie przyszłych tłumaczy, a zwłaszcza tłumaczy przysięgłych. Obszerne moduły zajęć mają przygotować do praktycznego wykonywania roli tłumacza przysięgłego. Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów licencjackich i magisterskich, zwłaszcza kierunków: filologia angielska, lingwistyka, prawo, ekonomia.
Nadrzędnym celem proponowanych studiów jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do egzaminu na tłumacza przysięgłego oraz rozwinięcie słownictwa i umiejętności w zakresie tłumaczeń specjalistycznych w takich dziedzinach jak: prawo, ekonomia, medycyna i technika.
-
Studia Podyplomowe Funkcjonowanie Lasów Państwowych w świetle prawa międzynarodowego, europejskiego i krajowego
(realizowane wyłącznie na zamówienie podmiotów zewnętrznych)Studia skierowane są do pracowników Lasów Państwowych. Celem kształcenia jest przypomnienie, uaktualnienie oraz przekazanie nowych wiadomości na temat obecnie obowiązującego stanu prawnego w przedmiocie działalności Lasów Państwowych z punktu widzenia prawa krajowego, europejskiego i międzynarodowego.
-
Studia mają na celu kształcenie przyszłych mediatorów sądowych oraz innych osób profesjonalnie zajmujących się pomocą w rozwiązywaniu konfliktów. Obszerne moduły zajęć praktycznych przygotowują do praktycznego wykonywania roli mediatora. Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych, zwłaszcza kierunków: prawo, psychologia, pedagogika, resocjalizacja, socjologia.
Nadrzędnym celem proponowanych studiów jest zarówno teoretyczne jak i praktyczne przygotowanie uczestników do pozasądowego rozwiązywania konfliktów społecznych w ramach alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów oraz prowadzenia mediacji w różnych dziedzinach, a zwłaszcza w sprawach rodzinnych, cywilnych, gospodarczych czy też karnych.
-
Studia skierowane zarówno do osób odpowiedzialnych za realizację zamówień publicznych np. w organach administracji rządowej i samorządowej oraz pozostałych jednostkach sektora finansów publicznych, podmiotów korzystających ze środków publicznych państwowych i komunalnych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze użyteczności publicznej, jak i osób odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentacji i udział w postępowaniu o zamówienia publiczne oraz absolwentów wyższych uczelni zainteresowanych problematyką zamówień publicznych.
-
Studia mają na celu kształcenie przyszłych menedżerów oraz innych osób profesjonalnie zajmujących się pomocą w zarządzaniu instytucjami publicznymi. Obszerne moduły zajęć teoretycznych i praktycznych mają przygotować do wykonywania tej roli. Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich), zwłaszcza kierunków: prawo, psychologia, ekonomia, socjologia.
Nadrzędnym celem proponowanych studiów jest zarówno teoretyczne, jak i praktyczne przygotowanie uczestników do profesjonalnego zarządzania jednostkami publicznymi m.in. w ramach sądownictwa powszechnego oraz prowadzenia działań zmierzających do pozyskiwania funduszy, prowadzenia procedur przetargowych, przestrzegania dyscypliny finansów publicznych oraz zarządzania kadrą.
-
Tematyka studiów stanowi odpowiedź na zwiększone zainteresowanie znajomością szeroko pojętego prawa medycznego ze strony prawników i osób związanych z ochroną zdrowia - osób wykonujących zawody medyczne (lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, fizjoterapeutów, diagnostyków laboratoryjnych), osób pracujących z pacjentami-klientami (psychologów, dietetyków, kosmetyczek), osób zajmujących się zarządzaniem i administracyjną sferą systemu ochrony zdrowia (pracowników NFZ, dyrektorów i pracowników szpitali, przychodni, poradni).
Zwiększenie zainteresowania jest podyktowane wzrostem liczby spraw ze styku prawa i medycyny wnoszonych do sądów, często określanych mianem spraw dotyczących błędów medycznych.
-
Celem studiów jest podniesienie wiedzy i kompetencji zawodowych w zakresie psychiatrii i psychologii wśród praktyków organów wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania: sędziów, asesorów sądowych, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, policjantów.
Ich specyfiką jest możliwość wykorzystania uzyskanej wiedzy i umiejętności w sprawach z zakresu prawa karnego, cywilnego, gospodarczego, rodzinnego i nieletnich oraz pracy i ubezpieczeń społecznych, w odniesieniu do przeprowadzania dowodów wymagających połączenia wiedzy prawniczej i psychiatrycznej lub psychologicznej.
-
Studia przeznaczone są dla osób pracujących lub zainteresowanych pracą w instytucjach kultury i przy organizacji wydarzeń kulturalnych. Studia oferują merytoryczne i praktyczne przygotowanie niezbędne w działaniach menadżera kultury. Program studiów wyposaża uczestnika w ogólną wiedzę kulturoznawczą (zwłaszcza dotyczącą procesów dokonujących się w kulturze współczesnej), wiedzę specjalistyczną dotyczącą takich dziedzin jak np. zarządzanie, marketing czy komunikacja w kulturze cyfrowej, a także w zróżnicowane umiejętności użyteczne w organizowaniu działalności instytucji kultury i przygotowywaniu wydarzeń kulturalnych.
-
Studia pozwalają zdobyć nauczycielom kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych z zakresu doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, a także wspierają w rozwoju osoby, które pracują w obszarze rozwoju zawodowego i aktywizacji zawodowej.
Podczas studiów oferowane są:
- zajęcia z praktykami z zakresu doradztwa zawodowego i kształcenia nauczycieli,
- warsztaty oparte na najnowszych narzędziach doradczych, nowych trendach, metodach i formach pracy przygotowujących do zajęć grupowych i pracy indywidualnej,
- w ramach zajęć dodatkowe certyfikaty uprawniające do pracy narzędziami NFDK.
Dlaczego warto je ukończyć?
- dodatkowe kwalifikacje,
- nowe umiejętności i kompetencje,
- nowe konkretne narzędzia,
- profil praktyczny – minimum teorii,
- kontakt z praktykami autorami narzędzi i metod,
- praktyczność,
- profesjonalizm.
-
Studia podyplomowe prowadzone są w partnerstwie Instytutu Zarządzania UwB z Narodowym Forum Doradztwa Kariery.
Studia przygotowują do pełnienia funkcji doradcy zawodowego pracującego w publicznych i niepublicznych instytucjach rynku pracy, w instytucjach realizujących projekty outplacementowe i aktywizacyjne oraz do pełnienia roli doradców kariery osób dorosłych stojących przed znaczącymi decyzjami zawodowymi. Służą także wsparciu w realizacji zadań zawodowych doradców, którzy chcą pogłębiać i rozwijać swoje kompetencje w ramach idei uczenia się przez całe życie.
Podczas studiów oferowane są:
- zajęcia z praktykami z zakresu doradztwa zawodowego,
- na najnowszych narzędziach doradczych, nowych trendach, metodach i formach pracy przygotowujących do zajęć grupowych i pracy indywidualnej,
- w ramach zajęć dodatkowe certyfikaty uprawniające do pracy narzędziami NFDK.
Dlaczego warto je ukończyć?
- dodatkowe kwalifikacje,
- nowe umiejętności i kompetencje,
- nowe konkretne narzędzia,
- profil praktyczny - minimum teorii,
- kontakt z praktykami autorami narzędzi i metod,
- praktyczność,
- profesjonalizm.
-
Celem studiów jest przekazanie uczestnikom aktualnej wiedzy dotyczącej zarządzania wybranymi obszarami działalności organizacji, z punktu widzenia problemów psychologicznych, które z tymi obszarami się wiążą.
Uwaga skoncentrowana zostanie przede wszystkim na aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i marketingiem. W programie studiów uwzględniono specyficzne zadania i trudne sytuacje, które pojawiają się życiu zawodowym. Studia pozwalają lepiej zrozumieć psychologiczne mechanizmy zachowań człowieka w wyżej wymienionych sytuacjach.
Większość osób zajmujących stanowiska kierownicze w przedsiębiorstwach i innych instytucjach to osoby o wykształceniu technicznym, ekonomicznym lub prawniczym i o ile z reguły posiadają tzw. „twarde” kompetencje potrzebne do zarządzania, o tyle często zgłaszają potrzebę uzupełnienia ich o kompetencje „miękkie”. Osoby zajmujące się zarządzaniem podkreślają, że zgłębienie psychologicznych aspektów kierowania ludźmi wpływa znacząco na podniesienie skuteczności ich pracy. Również znajomość psychologicznych uwarunkowań zachowania klientów i kontrahentów jest istotnym czynnikiem zwiększającym szanse na sukces w działalności biznesowej.
Studia skierowane są więc do wszystkich osób zainteresowanych psychologicznym podejściem do zarządzania, w szczególności zaś do przedsiębiorców oraz menedżerów wszystkich szczebli, zamierzających uzupełnić swoje kompetencje kierownicze.
-
Uczestnicy studiów uzyskują usystematyzowaną oraz zaktualizowaną wiedzę, a także praktyczne umiejętności z zakresu:
- znajomości prawa pracy, rynku pracy i zbiorowych stosunków pracy oraz prawa ubezpieczeń społecznych,
- przygotowania i prowadzenia procedury rekrutacyjno-selekcyjnej,
- podstaw negocjacji i negocjacji zbiorowych,
- analizy wykonywanej pracy oraz sporządzania opisów stanowisk pracy i profili wymagań osobowościowych,
- opracowywania i modyfikacji systemów ocen pracowniczych oraz procedury ich wdrażania,
- wartościowania, czyli oceny wymagań, trudności danej pracy oraz jej wyceny,
- budowania systemów wynagradzania pracowników,
- budowania ścieżek rozwoju zawodowego i osobistego pracowników,
- wykorzystania informatycznych narzędzi w zarządzaniu kadrami,
- ochrony danych osobowych w procesie kadrowym,
- mierników controllingu personalnego w wybranych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi,
- podstaw zarządzania zasobami ludzkimi, etyki w stosunkach pracy i aspektów proefektywnościowych i antyefektywnościowych kultury organizacyjnej.
Absolwent studiów jest przygotowany do pracy w dziale personalnym, pełnienia funkcji doradcy, eksperta w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi w różnego typu instytucjach, w tym w przedsiębiorstwach; do pozyskania odpowiednich współpracowników i zbudowania sprawnie funkcjonującego zespołu w ramach koordynowanych przez siebie projektów i in.
Oferta ta skierowana jest do:
- osób odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji i realizację polityki personalnej, w szczególności kierowników wyższego i niższego szczebla zarządzania w pionach zarządzania zasobami ludzkimi i pozostałych, właścicieli i menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
- pracowników działów personalnych,
- doradców, szkoleniowców, absolwentów wyższych uczelni i innych osób zainteresowanych zdobyciem, ugruntowaniem oraz pogłębieniem wiedzy z zakresu problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnych organizacjach.
Studia I stopnia | Studia II stopnia | Studia jednolite magisterskie
Studia niestacjonarne I stopnia | Studia niestacjonarne II stopnia
Studia niestacjonarne jednolite magisterskie
Studia podyplomowe | Filmowe spotkania UwB
| Maturalne niezapominajki
Dlaczego UwB | Dlaczego Białystok | Rekrutacja krok po kroku
| Wyszukiwarka studiów |